טון וסגנון למותג

tone of voice

טון וסגנון למותג, או כמו שרבים מכירים אותם Tone of Voice, הם מאפייני האופי של המותג שלכם. הנחיות טון וסגנון מגדירות כיצד המותג שלכם מדבר ונראה, ומאפשרות לכם לשקף את האופי הייחודי של המוצרים והעסק שלכם מול המתחרים.

 

שיווק דיגיטלי » מיתוג » טון וסגנון למותג / Tone of Voice

מה הקשר בין מותגים לאופי? 👏

מה זה בעצם טון וסגנון למותג?

טון וסגנון למותג הם עקרונות מנחים שמגדירים את האופן שבו המותגים מתקשרים עם קהלי היעד השונים. טון וסגנון למוצג קובעים את סגנון הדיבור של המותגים, באילו ביטויים ומילים הם משתמשים, כיצד הם מעבירים את המסרים שלהם, איך הם נראים, התחושות שהם מעוניינים לייצר וכל דבר אחר כנדרש. כל אלה מאפשרים למותגים לייצר אופי מובחן וייחודי סביב עצמם, שמקל על אנשים להתחבר אליהם רגשית וליצור מערכות יחסים ארוכות טווח.

אחד הדברים המשמעותיים ביותר עבור בניית מותג  וביסוס טון וסגנון מותגי, הוא שמירה על עקביות ואחידות, המאפשרים ללקוחות המותג לזכור אותו, לזהות אותו ולדעת למה לצפות ממנו בכל פעם שהוא פוגש בו ובא עמו במגע.

טון למותג
סגנון למותג

למה מותגים צריכים אופי? ✍️

מהי החשיבות של טון וסגנון עבור מותגים?

מותגים הם ביטויים למערכות יחסים שאנו, בתור בני אדם, מפתחים עם חברות, מוצרים ושירותים, בדיוק כמו שאנחנו מפתחים מערכות יחסים עם אנשים שאנחנו פוגשים במהלך החיים. לכן, במטרה להקל על אנשים לפתח כלפי המותג תפיסות רצויות, מותגים פועלים על פי טון וסגנון למותג מוגדרים מראש, ומציירים סביב המותג תמונה מאד ברורה של מי הוא ומה הוא מייצג.

תדמיינו את המותג האהוב עליכם, ותשאלו את עצמכם מה האופי שלו. דוגמאות למותגים עם טון וסגנון מובחנים הם הארלי דיווידסון, בעל האופי המרדני וה"ילד הרע", ברגר קינג, בעל האופי הליצני והמצחיק, ונייקי בעל האופי המעצים המניע לפעולה.

כיצד נדע מהו הטון והסגנון המתאימים למותג שלנו?

טון וסגנון למותג להגדלת מכירות והיקף הלקוחות

הגדרת טון וסגנון למותג תלויה באופי החברה, במטרות העסקיות שלה ובאילו תפיסות היא מעוניינת לייצר סביבה בשוק. הגדרת טון וסגנון היא חלק מתהליך פיתוח אסטרטגיה מותגית, שמתחילה קודם כל בלמידה של החברה, בהבנת קהל היעד הצרכים והרצונות שלהם, וחקירה של השוק והזירה התחרותית.

במקביל, חשוב מאוד להבין את הצעת הערך והייחודיות שהחברה שלכם מביאה לעולם, ואת המטרות והשאיפות שלכם לטווח הארוך. באמצעות הלמידה הזו נקבל תמונה מלאה שתאפשר לנו להגדיר את תפקיד המותג שלכם. בהתאם לכך, נגדיר טון וסגנון שיתמכו ויעצימו את המותגים שלכם ויעזרו לכם להגדיל את היקף הלקוחות ואת המכירות.

כן, בהחלט! אנו מאמינים שכל בית עסק אינו יכול להתקיים ללא אסטרטגיה מותגית, שמהווה בסיס איתן עבור הפעילות שלו. לכן, אנו בונים עבור הלקוחות שלנו תהליכי אסטרטגיה מותאמים אישית לאתגרים הייחודיים שלהם.

בהחלט! אנו נותנים את כל השירותים האסטרטגיים שלנו גם בשפה האנגלית.

tone of voice