ערכי מותג

ערכי מותג מבטאים את העקרונות שמנחים את החברה שלכם בזירה העסקית. כמו כן, ערכי מותג מייצגים את המותג שלכם ברמה החברתית העמוקה יותר מול הלקוחות ועובדי החברה.

 

שיווק דיגיטלי » מיתוג » ערכי מותג

מהם ערכי מותג? 👏

ערכי מותג להעמקת הקשר הרגשי עם לקוחות

ערכי מותג הם ה"אני מאמין" של המותג. הדרך שבה הוא רואה את העולם ואת מקומו בו. ערכי מותג באים לידי ביטוי בכל הרבדים האפשריים הקשורים למותג עצמו, החל מהמוצר, שירות הלקוחות, משאבי אנוש, שיווק, מחקר ופיתוח ועוד.

ערכי מותג הם כלי שמסייע ללקוחות להכיר את המותג לעומק, ומקנים לו מאפיינים אנושיים, שהם הבסיס לחיבור רגשי. כיום, חיבור רגשי הוא חלק משמעותי ביותר בתקשורת עם הלקוחות! יש המון דרכים להגדיר ערכי מותג, והן תלויות באופי החברה, במטרות שלה ובגורמים רבים נוספים. 

ערכי המותג
ערכי מותג שיווק

למה חשוב להגדיר ערכי מותג? ✍️

בניית ערכי מותג בעידן הצרכנות המודרנית

אנחנו חיים בעידן שבו ללקוחות שלנו יש כח השפעה גדול על דעת הקהל. הרשתות החברתיות מאפשרות לכל אדם באשר הוא להביע את עמדתו על כל נושא אפשרי, ולמשוך אחריו קהלים שלמים שיהדהדו את אותם המסרים. כמו כן, לקוחות דורשים כיום מחברות ובעלי עסקים, להיות הרבה יותר מעורבים חברתית ופוליטית. בפועל, מה שזה אומר הוא שמותגים נדרשים לנקוט עמדה ולייצג ערכים שהם עמוקים יותר מרק הגדלת רווחים לבעלי העניין שלהם.

כיום מותגים אינם יכולים להתנהל ללא ערכי מותג שמתקשרים לעולם את מה שהם מייצגים. הגדרת ערכי מותג ברורים ומדויקים, מאפשרת למותגים לשקף את העמדות שלהם לעולם החיצוני. ערכי מותג מאפשרים לחברות ובעלי עסקים, לבטא את האמונות והעקרונות המנחים אותם, ואת האופן שבו הם רואים את העולם ואת מקומם בו.

הגדרת ערכי מותג

כיצד נדע אילו ערכי מותג מתאימים עבורנו?

כאמור, הגדרת ערכי מותג תלויה באופי החברה, במטרות העסקיות שלה, ואילו תפיסות היא מעוניינת לייצר סביבו בשוק. הגדרת ערכי מותג היא חלק מתהליך פיתוח אסטרטגיה מותגית, שמתחילה קודם כל בלמידה של החברה, בהבנת קהל היעד הצרכים והרצונות שלהם, וחקירה של השוק והזירה התחרותית.

במקביל, חשוב מאוד להבין את הצעת הערך והייחודיות שהחברה שלכם מביאה לעולם, ואת המטרות והשאיפות שלכם לטווח הארוך. באמצעות הגדרת ערכי מותג, נקבל תמונה מלאה שתאפשר לנו להגדיר את הייחודיות של המוצרים והשירותים שלכם ביחס לשוק. בהתאם לכך, נגדיר את ערכי המותג שיתמכו ויעצימו את המוצרים והשירותים, ויעזרו לכם להגדיל את מעגל הלקוחות ואת ההכנסה. 

החברה שלנו מספקת שירות כולל ומקיף של אסטרטגיה מותגית, עבור כל סוגי החברות, החל מעסקים קטנים ובינוניים ועד לחברות גדולות ומבוססות וארגונים בינלאומיים.

התהליכים שלנו מותאמים אישית לצרכי הלקוח. בהתאם לכך, אורך התהליך משתנה מאתגר לאתגר. תהליך אסטרטגי ממוצע נמשך בין חודש לשלושה חודשים.

ערכים מותג