קהל יעד

דיוק קהל יעד

כל עסק חייב לדעת מי קהל היעד שלו, מה הצרכים שלהם? מה חסר להם? מידע זה הכרחי כדי לדייק את היצע המוצרים, ליצור אסטרטגיה שיווקית נכונה ומתאימה, לדייק את נקודות המכירה, את הלוגיסטיקה ואת שירות הלקוחות. דיוק קהל יעד עוזר לכם להפוך את העסק ליעיל ורלוונטי ולהגדיל בהתאם לכך את ההכנסות.

 

שיווק דיגיטלי » מיתוג » דיוק קהל יעד

מה זה בכלל קהל יעד? 👏

דיוק קהל יעד, שיווק לקוחות והגדלת המכירות

קהל יעד הוא קבוצה מוגדרת של אנשים בתוך שוק מסוים, שעבורו מיועדים המוצרים והשירותים שאתם מציעים ללקוח. קהלי היעד יכולים להיות הלקוחות הקיימים שלכם או לקוחות פוטנציאליים, שתרצו לשכנע להשתמש במוצרים או בשירותים שלכם. בנוסף לכך, קהלי היעד שלכם יכולים להיות האנשים שבפועל משלמים לכם על המוצר או השירות, או אלה שבפועל משתמשים בו אך לאו דווקא רוכשים אותו בעצמם.

לדוגמא, יוגורט המיועד לילדים קטנים, אך בפועל קונים אותו ההורים. פעמים רבות, נראה שמותגים לבגדי גברים משווקים דווקא לנשים, במטרה להניע אותן לרכוש את הבגדים עבור בני הזוג שלהן. קהל היעד שאותו תגדירו הוא הבסיס שעליו העסק שלכם יהיה בנוי. עבורו אתם תפתחו את המוצרים והשירותים שלכם, תבנו את השיווק והמכירות ובאופן כללי, תייצרו מערכת יחסים שתסייע לכם לחזק את העסק בטווח הרחוק.

פילוח קהל יעד
הגדרת קהל יעד

איך מתבצע דיוק קהל יעד? ✍️

דיוק קהל יעד עבור עסקים וחברות

קהל היעד שלכם חייב להיות מדויק ומוגדר היטב, אין עסק שיכול להיות רלוונטי לכולם, ולכן אתם חייבים למצוא את הקהל המתאים עבורכם. אבל גם להגדיר קהלים לפי נתונים של גיל, מגדר, אזור מגורים ונתונים דמוגרפיים נוספים, אינו מסייע לכם להבין לעומק את הצרכים, השאיפות והרלוונטיות של העסק שלכם עבור קהל היעד.

במטרה לדייק את קהל היעד שלכם, יש צורך להיכנס לרובד עמוק יותר ולהבין מאפיינים התנהגותיים, תרבותיים והעדפות סובייקטיביות, אמונות, סגנון, שאיפות וכל דבר שיכול לעזור לכם לפנות ללקוחות, על מנת לייצר תמונה עמוקה ומלאה. הגדרה מדויקת כזו של קהל היעד מאפשרת לכם ליצור תקשורת הרבה יותר מדויקת ורלוונטית עם קהלי היעד שלכם, שבסופו של דבר תגרום לכך שהלקוחות יעדיפו את המוצר או השירות שלכם על פני המתחרים, ואף ימליצו עליו לאחרים.

איך ניגשים לאפיון קהל היעד?

אפיון קהל יעד והעמדת הלקוחות במרכז

כיום עסקים ובעלי חברות מבינים את החשיבות העצומה של פיתוח קשר חזק וארוך טווח בין העסק ללקוחותיו. הבנת הצרכים של הלקוח ומתן ערך אמיתי ורלוונטי ויצירת יחס אישי, הם הכרחיים להקמת עסק משגשג ומצליח. תהליך אפיון קהל היעד הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מתהליך פיתוח האסטרטגיה המותגית שלכם.

אנחנו מתייחסים להגדרת קהל היעד ברצינות רבה, שכן בתפיסה שלנו העסק שלכם ממש תלוי בכך. בהתאם לכך, אנחנו עובדים עם שיטות עבודה שמאפשרות לנו לצייר תמונה מלאה של קהל היעד, באופן שיסייע לכם לבנות אסטרטגיה מותגית מדויקת ומתאימה. השיטות שלנו עוזרות לכם להגדיר מיצוב מותג, להבין את תפקיד המותג שלכם בחיי קהל היעד ולדייק את הערך שלכם עבור הלקוחות.

לצוות האסטרטגיה שלנו יש ניסיון רב שנים בפיתוח אסטרטגיה מותגית עבור חברות וארגונים בתחומים מגוונים. אנו מספקים אסטרטגיה מותגית לכל סוגי החברות, החל מעסקים קטנים ובינוניים, ועד לחברות גדולות ומבוססות, ארגונים בינלאומיים, סטארטאפים ועוד.

התהליכים שלנו מותאמים אישית לצרכים של הלקוחות שלנו. לכן אורך התהליך משתנה מאתגר לאתגר. תהליך אסטרטגי ממוצע יכול להימשך בין חודש לשלושה חודשים.

דיוק המסר לקהל היעד